Frank Visser opnieuw lijsttrekker ChristenUnie Haarlem

Frank Visser-02-p_164x164maandag 11 december 2017 15:31

Gemeenteraadslid Frank Visser (39 jaar) is verkozen tot lijsttrekker van de ChristenUnie in Haarlem voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Frank Visser: "Ik vind het een voorrecht om opnieuw de ChristenUnie lijst te mogen aanvoeren. Ik wil mij inzetten voor de bouw van veel meer woningen, voor goede zorg en kansen voor iedereen en voor een financieel gezonde stad. Wachtlijsten, drempels en overbodige regels moeten weg.”

Frank Visser is sinds 2014 raadslid voor de ChristenUnie. Naast zijn raadslidmaatschap werkt hij sinds een jaar als adviseur stakeholdermanagement bij de Nederlandse Spoorwegen in Utrecht. Daarvoor werkte hij 10 jaar als beleidsmedewerker bij de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie.

Van idee naar resultaat

Voorzitter Fred Drenth: “Frank heeft veel ervaring in de politiek. Hij heeft de afgelopen vier jaar in de Haarlemse raad laten zien dat hij ideeën kan omzetten in resultaten en het verschil kan maken. Opvallend is zijn inzet geweest voor het toegankelijker maken van de stad voor gehandicapten. 2018 is dankzij zijn inzet in Haarlem uitgeroepen tot het jaar van de toegankelijkheid.”

Ambitie en omzien naar elkaar

De ChristenUnie lijsttrekker is vol ambitie voor de stad. ,,Haarlem scoort standaard hoog in de lijstjes van aantrekkelijke woon- en winkelsteden. Ik wil dat Haarlem ook een voorbeeld wordt op het gebied van duurzaamheid, toegankelijkheid en bereikbaarheid. Haarlem moet volledig klimaatneutraal worden, alle straten en voorzieningen moeten goed toegankelijk zijn voor gehandicapten en Haarlem moet de fietsstad van Nederland worden. Dat vraagt betere fietspaden en meer fietsenstallingen. We moeten ook veel meer woningen bouwen. Wachtlijsten voor sociale huurwoningen zijn nu te lang en koopwoningen zijn voor steeds meer starters onbetaalbaar.”

Omzien naar elkaar en recht doen aan ieders talenten, daar wil de ChristenUnie voor gaan. “In de gemeenteraad wil ik het verschil maken voor mensen die het niet zo getroffen hebben. Iedereen is waardevol en verdient een nieuwe kans. Zo is Haarlem op ons initiatief als eerste stad van Nederland begonnen met een project waarin dak- en thuisloze mensen de mogelijkheid krijgen om hun leven naar een hoger plan te tillen. Ze krijgen net zoals in het bekende RTL-programma “The Amsterdam Project” geld om weer eigen regie te nemen in hun leven. We gaan kijken of dit voor sommige mensen beter werkt dan alle hulpverlening en opvang die op dit moment is georganiseerd. Ook gaat de gemeente op initiatief van de ChristenUnie de nazorg van ex-gedetineerden verbeteren. Zo helpen we mensen weer op een positieve manier aan de slag te gaan en voorkomen we dat mensen opnieuw in de fout gaan.”

Bezuinigen om te investeren

De lijsttrekker van de ChristenUnie wil de schuld van de stad verlagen. “We moeten bezuinigen om te kunnen investeren. De schuld van de stad neemt langzaam af, maar is met zo’n 500 miljoen euro nog steeds veel te hoog. Nog steeds besteed de gemeente per jaar miljoenen euro’s om onze cultuurpodia draaiende te houden. De meeste partijen willen nu zelfs zo’n 4 miljoen steken in een nieuw popcentrum op het Slachthuisterrein waar ook nog eens elk jaar opnieuw een paar ton subsidie naar toe zal moeten gaan. Cultuur is belangrijk voor onze stad, maar het kost de gemeente nu te veel geld. De ChristenUnie stopt dat geld liever in voorzieningen voor de allerarmsten, in verduurzaming en in een betere bereikbaarheid voor de stad.”

Archief > 2017 > december