Nieuwsbrief - 15 maart 2014

De eindsprint is ingezet. Aanstaande woensdag zijn de gemeenteraadsverkiezingen. ChristenUnie Haarlem hoopt dan weer terug te keren in de gemeenteraad. Vandaag stonden we met ons campagneteam op de Grote Markt en kregen we veel positieve reacties. Maar we zijn er nog niet. Elke stem telt en kan het verschil maken tussen wel of geen zetel. Helpt u mee om de komende dagen twijfelende stemmers over de streep te trekken?

U kunt ons onder meer helpen via sociale media, door het doorsturen van deze nieuwsbrief of onze speciale doorstuur mail die u aanstaande maandag ontvangt, of door dinsdagmiddag vanaf 16.30 uur mee te helpen met het uitdelen van folders bij het station. Verderop in deze nieuwsbrief vindt u nog meer mogelijkheden om onze campagne te steunen.

Wij roepen u op mensen in uw omgeving te stimuleren in Haarlem ChristenUnie te stemmen. Steeds meer mensen stemmen lokaal anders dan landelijk. Wellicht kunt u ook mensen die landelijk nooit ChristenUnie stemmen overtuigen om ons in Haarlem wel te steunen.

Helpt u mee? Elke stem telt, want vier jaar geleden kwamen we slechts 200 stemmen tekort!

Naast de campagne-informatie vindt u in deze nieuwsbrief ook een overzicht van de belangrijkste nieuwsberichten van de afgelopen twee weken. Ook zijn er 4 campagnevideo´s verschenen die u kunt delen via Facebook of Youtube.

Wij roepen u ook op om te bidden voor de verkiezingen. Afgelopen woensdag was het biddag voor gewas en arbeid. Het zet ons in alle campagnedrukte weer stil bij waar het eigenlijk om gaat. Dat we bij al ons werken afhankelijk zijn van onze God. Laten we bidden voor alle politieke arbeiders die straks in de gemeenteraad komen van welke partij dan ook, dat ze goede besluiten voor onze stad mogen nemen!

Mocht u nog vragen hebben,  neemt u dan gerust contact met ons op!

Bestuur ChristenUnie Haarlem

Doe mee!

Voor alle vragen of reacties: campagne@haarlem.christenunie.nl of 06-54654291

Steun ons de komende dagen op de volgende manieren:

• Help dinsdag vanaf 16.30 uur mee met het uitdelen van folders bij station Haarlem. Meedoen? Bel Frank Visser zodat we weten hoeveel mensen er komen: 06-54654291
  • Vind ons leuk en deel onze berichten op de Facebook-pagina van onze kiesvereniging.  Nodig vrienden uit ook ChristenUnie Haarlem te liken.
  • Praat over de ChristenUnie in jouw netwerk (buurt, school, kerk, werk, vrienden). Als mensen twijfelen of vragen hebben, vraag dan of wij ze mogen bellen of mailen en geef de gegevens aan ons door.
  • Wij sturen a.s. maandag een mail die u kunt rondsturen naar vrienden en bekenden. Hoe meer e-mailadressen we voor die tijd hebben om deze rondstuur mail naar toe te sturen, hoe groter ons bereik. Kent u mensen die onze nieuwsbrief nog niet ontvangen maar wel op de hoogte willen blijven van ChristenUnie Haarlem? Vraag hen dan zich aan te melden voor onze nieuwsbrief via onze website of geef hun e-mailadres aan ons door (je moet dan wel expliciete toestemming hebben dat wij dit e-mailadres mogen gebruiken!)
  • Plak een poster voor het raam. Deze week hebben alle leden het partijblad Handschrift ontvanger met daarin een A3 poster.
  • Deel tweets van de ChristenUnie zowel lokaal (@fcvisser) als landelijk (@christenunie en alle Kamerleden hebben een eigen twitter-account)
  • Nog geen lid? Meld je vandaag nog aan!
  • Steun ons met een gift. Giften kunnen worden gedaan via een overboeking op bankrekeningnummer NL54ABNA0415026989 t.n.v. ChristenUnie Haarlem e.o. te Heemstede.

ChristenUnie presenteert Actieplan Zorg

Als afsluiting van de week van Zorg en Welzijn heeft de ChristenUnie zaterdag 15 maart een speciaal Actieplan Zorg als recept voor een blijvende betaalbare zorg dichtbij mensen gepresenteerd. Dit Actieplan is ondertekend door alle ChristenUnie-lijsttrekkers en de Tweede Kamerfractie.

Even voorstellen: Lijsttrekker ChristenUnie

Op Dichtbij.NL verscheen vandaag een interview met onze lijsttrekker Frank Visser.

Haarlem veelkleurig, ruimte voor identiteit

Alles één pot nat of in Haarlem scholen en zorg met eigen identiteit? Bekijk onze derde campagnevideo!

Bid en stem voor Haarlem

In het magazine van de beweging Geloven in de Stad, is deze week een artikel verschenen van onze lijsttrekker Frank Visser. "Ook al zijn christenen een minderheid in de stad, toch kunnen we veel goeds betekenen. Door ons handelen, door onze stem en door te bidden. Bid mee voor de mensen die in de gemeenteraad zullen komen, van welke partij dan ook!"

Haarlem fietsstad

Is het fietspadennetwerk van Haarlem klaar of zijn er meer investeringen nodig? Bekijk onze tweede campagnevideo!

Mister Mantelzorg en lijstduwer ChristenUnie Haarlem

Als mantelzorger heb je vaak het idee dat je er alleen voor staat. Dat hoeft niet, zegt Dick van Heun, ervaringsdeskundige op het gebied van de mantelzorg. Dick van Heun is op 19 maart 2014 de lijstduwer van ChristenUnie Haarlem en wil zich ook vanuit de politiek inzetten voor goede ondersteuning van mantelzorgers.

Fietsbruggen voor extra rijstroken Jan Gijzenbrug

Om de bereikbaarheid van Haarlem Noord te verbeteren moeten er op de Rijksstraatweg bij de Jan Gijzenbrug aan beide kanten aparte fietsbruggen komen. Op de bestaande brug ontstaat dan volgens de ChristenUnie ruimte voor extra rijstroken voor het afslaande autoverkeer waardoor doorgaande auto’s, fietsen en bussen niet meer worden gehinderd op dit verkeersknooppunt.

Niet bibliotheken sluiten en niet bezuinigen op Haarlem Pas en schoolzwemmen

Helaas staan er een paar fouten in het Haarlems Weekblad van deze week. Dit zal zo spoedig mogelijk door de redactie van deze krant in de online editie worden gerectificeerd en volgende week ook in de papieren editie. Om misverstanden te voorkomen in dit artikel de echte standpunten van de ChristenUnie Haarlem over schoolzwemmen, Haarlem Pas en de bibliotheek.

Belastingregels duurzame energie Ramplaan moeten simpeler

Onduidelijke BTW regels en onnodig hoge aansluitkosten op het energienetwerk zijn een belemmering voor de komst van een wijkenergiecoöperatie in het Haarlemse Ramplaankwartier. De ChristenUnie in de Tweede Kamer stelt hierover schriftelijke vragen aan minister Kamp en staatssecretaris Wiebes.

Partijen moeten bezuinigingen invullen

De ChristenUnie heeft als eerste partij in Haarlem voor de verkiezingen een financiële doorrekening van haar plannen gepresenteerd. Lijsttrekker Frank Visser: “In verkiezingsprogramma’s staan mooie voornemens, maar dit is vaak zo algemeen dat het weinig zegt over wat partijen echt gaan doen. Sommige partijen lijken zelfs nergens op te willen bezuinigen. Dat kan niet want de gemeente Haarlem heeft 590 miljoen euro schuld en is daarmee bijna failliet."

Bezuinigingen en cultuur

Haarlem heeft 590 miljoen euro schuld, wie betaalt de rekening? Bekijk onze eerste campagnevideo!