Nieuwsbrief - 14 maart 2018

Nog één week en dan zijn de gemeenteraadsverkiezingen. De ChristenUnie-fractie wil graag ook de komende 4 jaar doorgaan in de Haarlemse gemeenteraad.

Elke stem telt voor de ChristenUnie om geloof een te stem te kunnen blijven geven in Haarlem. Het kán spannend worden. We hebben uw stem en uw hulp nodig!

Wees ambassadeur: mond-tot-mond reclame werkt!
Ik roep u op de komende dagen onze ambassadeur te zijn en mensen in uw omgeving te overtuigen om 21 maart ChristenUnie te stemmen. Uw buurman, collega of familielid: spreek ze aan. Denk ook aan vrienden van uw sportvereniging en in uw kerkelijke gemeente. Mond-tot-mond reclame is in campagnes het meest effectief. Vier jaar geleden hadden we exact het aantal stemmen dat nodig was voor een zetel. Elke stem telt dus!

Argumenten om ChristenUnie Haarlem te stemmen
Onderstaande argumenten kunt u gebruiken om mensen in uw omgeving te overtuigen om een stem te geven aan de ChristenUnie

1. De ChristenUnie heeft als oppositiepartij veel resultaten bereikt onder meer door een goed inhoudelijk verhaal.
  2. De ChristenUnie is niet links en niet rechts. Wij zijn sociaal en duurzaam. Wij verwachten tegelijk niet alles van de overheid. Veel zaken kunnen beter geregeld worden door scholen, bedrijven, gezinnen, kerken, verenigingen en maatschappelijke organisaties.
  3. De ChristenUnie neemt verantwoordelijkheid in het algemeen belang, ook bij moeilijke besluiten die niet bij iedereen populair zijn.
  4. De ChristenUnie is uitgesproken, hoopvol en realistisch.
  5. De ChristenUnie is constructief, geen oppositie om de oppositie.
  6. Een stem is bij een kleinere partij als de ChristenUnie meer waard dan bij een grotere partij. Dit komt doordat bij verdeling van alle restzetels steeds wordt gekeken welke partij gemiddeld het grootste aantal stemmen per zetel zou hebben als deze partij een extra zetel zou krijgen. Een stem die van een grote partij naar de ChristenUnie gaat kan ons een extra restzetel opleveren zonder dat die grotere partij een zetel verliest. De zetel komt dan bij een derde partij vandaan.

Vragen van twijfelende kiezers? Wij bellen graag terug!
Spreekt u kiezers die nog twijfelen en vragen hebben waar u geen antwoord op hebt? Breng ze dan gerust met ons in contact! Vraag of u hun telefoonnummer of e-mail aan ons mag doorgeven en laat het ons weten via info@haarlem.christenunie.nl of 06-54654291

Help mee op 17 maart
Zaterdag 17 maart is er een verkiezingsmarkt op de Grote Markt. We zoeken nog vrijwilligers die willen helpen in ons promotieteam. Aanmelden kan via info@haarlem.christenunie.nl. Vermeld in ieder geval ook uw telefoonnummer.

Blijf op de hoogte en deel onze berichten
Via onze website en onze Facebook pagina houden we u op de hoogte. Wist u dat wij ook een Twitteraccount hebben? Volg ons via @CUHaarlem ! En deel vooral ook onze berichten. Hoe meer mensen over de ChristenUnie lezen hoe beter.

Bedankt voor uw steun en uw gebed voor het werk van onze fractie!

Lijsttrekker ChristenUnie Haarlem

Fietsersbond: ChristenUnie beste fietspartij in Haarlem

ChristenUnie heeft volgens de Fietsersbond van alle deelnemende partijen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Haarlem de beste plannen voor de fiets. Dat blijkt niet alleen in woorden (het verkiezingsprogramma), maar ook uit haar daden de afgelopen 4 jaar.

Resultaten ChristenUnie Haarlem 2014-2018

In de afgelopen 4 jaar is over honderden zaken gestemd in de gemeenteraad van Haarlem. Vaak maakt de ChristenUnie-fractie bij stemmingen het verschil. Dat is te veel om op te noemen. De ChristenUnie heeft ook veel eigen voorstellen ingediend. Ondanks dat de ChristenUnie maar 1 van de 39 zetels in de gemeenteraad heeft zijn veel van deze voorstellen aangenomen.

Haarlem moet beleid maken voor aanpak mensenhandel

De gemeente Haarlem moet meer werk maken van de aanpak van mensenhandel. Er is een beleidsnota nodig waarin alle onderwerpen die te maken hebben met het bestrijden van mensenhandel integraal worden bekeken. Dit bepleitte de ChristenUnie tijdens een debat in de raadscommissie bestuur naar aanleiding van antwoorden van het college op eerdere schriftelijke vragen van onze fractie.

Gebedspunten ChristenUnie Haarlem maart 2018

• Dank voor de mooie resultaten die ChristenUnie Haarlem vier jaar heeft bereikt in de gemeenteraad.
  • Bid voor een mooi verkiezingsresultaat op 21 maart. Bid voor energie voor de kandidaten voor de laatste campagneweken.
  • Bid voor statushouders in Haarlem die graag willen integreren maar moeilijk werk kunnen vinden.
  • Bid voor de partijen die na de verkiezingen gaan onderhandelen over het nieuwe coalitieakkoord. Er liggen grote opgaven voor woningbouw, bereikbaarheid, onderwijs en de zorg. Het gaat weliswaar beter met de economie maar de lijst met wensen van alle partijen is veel groter dan het budget en de schuld van de stad is weliswaar omlaag gegaan maar nog steeds hoog. Bid dat de goede keuzes worden gemaakt.
  • Bid voor de meer dan 100 daklozen in onze stad die worden opgevangen in de Wilhelminastraat en in Velserpoort. Dat ze de juiste hulp krijgen en weer een eigen dak boven het hoofd.

Overzicht verkiezingsdebatten

• Vrijdag 16 maart: Jongerendebat, Flintys, Gedempte Oudegracht 138, 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur)

• Maandag 19 maart: Sportdebat, InHolland, Bijdorplaan 15, 19.30 uur

• Dinsdag 20 maart: Debat over sociaal economische thema's, kleine zaal Patronaat, 20.00-22.00 uur (aansluitend verkiezingsfeest)