Nieuwsbrief - 20 maart 2014

Vanaf donderdag 27 maart is de ChristenUnie weer vertegenwoordigd in de Haarlemse gemeenteraad! Natuurlijk is het boven alles een zegen van God maar zonder uw stem en support in de afgelopen weken was het niet gelukt. Ik wil iedereen hiervoor hartelijk bedanken!

In het nieuwsbericht hieronder leest u meer over de uitslag zoals het aantal voorkeursstemmen per kandidaat.

Komende week komen de kandidaten voor het eerst bij elkaar om afspraken te maken over het fractiewerk in de komende vier jaar. In een volgende nieuwsbrief leest u hier meer over.

Ook leden die niet op de kandidatenlijst hebben gestaan zijn uiteraard van harte welkom om mee te denken. Ik maak graag gebruik van de kennis die u heeft, binnen de fractie of meer ad hoc via telefoon of e-mail. Neemt u gerust contact met mij op als u interesse heeft op een of andere manier een bijdrage te leveren. We hebben één zetel maar ik hoop dat het werk van de ChristenUnie in Haarlem op deze manier echt een teamprestatie zal worden waarbij zoveel mogelijk leden zich betrokken voelen en wij gezamenlijk mooie dingen kunnen bereiken.

Via deze nieuwsbrief zullen wij u op de hoogte houden van het werk van de fractie. Wilt u meer actueel op de hoogte blijven dan kunt u ons volgen via onze website, via twitter of op onze Facebook-pagina. Heeft u deze pagina trouwens al geliked?

De afgelopen tijd hebben we ook steeds meer vrienden gekregen die deze nieuwsbrief ontvangen. Fijn! Mocht u de ChristenUnie in Haarlem verder willen steunen: u bent van harte welkom om ook lid te worden. U steunt daarmee zowel ons lokale als landelijke werk en kunt dan ook meebeslissen tijdens onze lokale ledenvergaderingen en op landelijke ledencongressen. Misschien kent u mensen die door de campagne enthousiast zijn geworden over de ChristenUnie maar deze nieuwsbrief nog niet ontvangen. Als zij een mail sturen naar info@haarlem.christenunie.nl met als onderwerp "nieuwsbrief" dan zorgen wij dat ze ook de nieuwsbrief zullen ontvangen.

Tenslotte wil ik u vragen het werk van onze fractie ook mee te nemen in uw persoonlijke gebed en ook te bidden voor de raadsleden van de andere fracties dat er goede besluiten voor onze stad genomen mogen worden (1 Tim 2: 2-6).

Met vriendelijke groet,

Lijsttrekker ChristenUnie Haarlem

ChristenUnie terug in de raad, ruim 400 stemmen winst!

Na een spannende uitslagenavond is nu zeker dat de ChristenUnie na vier jaar afwezigheid weer terugkeert in de gemeenteraad van Haarlem. Lijsttrekker Frank Visser: "Ik wil alle Haarlemmers die op ons hebben gestemd hartelijk bedanken voor de steun. We gaan met een mooi team ons inzetten voor de bloei van de stad: opkomen voor de zwakkeren in de samenleving, het terugdringen van de schuld van de stad en een goede zorg voor het milieu. De ChristenUnie feliciteert ook de andere grote winnaars van deze verkiezingen: D66, CDA, Ouderen Partij Haarlem en Actiepartij."