Gebedspunten ChristenUnie Haarlem mei-juni 2016

dinsdag 10 mei 2016 09:12

- Op korte termijn wordt de opvang voor vluchtelingen geopend in de voormalige Boerhaavekliniek. Bidt voor een goede samenwerking met de buurt, voor de vrijwilligers en voor de mensen die alles achter hebben gelaten en nu in Haarlem moeten afwachten wat er over hun toekomst wordt besloten in de asielprocedure.

- Eenzaamheid is een steeds groter probleem in de samenleving. Ook in Haarlem voelen veel mensen zich eenzaam. Bidt voor de welzijnsorganisaties en de sociaal wijkteams dat zij deze mensen kunnen bereiken. Bidt voor de kerken dat zij iets kunnen betekenen voor deze mensen zowel binnen als buiten de eigen geloofsgemeenschap.

- Er gaat nog veel mis rond de participatie van belanghebbenden bij bouwprojecten en herstructurering en onderhoud van wegen. Betrokken burgers kunnen hierdoor gefrustreerd raken. Bidt dat de gemeente snel een werkwijze vindt om de participatie en communicatie te verbeteren zodat betrokkenen, ook als ze niet gelijk krijgen van de gemeente, wel het gevoel hebben dat hun mening serieus wordt genomen. De komende maanden zullen er spannende debatten zijn over het parkeren en de afvalinzameling in de stad. Dit zijn onderwerpen die veel mensen raken. Bidt voor een goed debat waarin uitwisseling van argumenten centraal staat.

Reacties op 'Gebedspunten ChristenUnie Haarlem mei-juni 2016'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.